16 май 2012 г.

Круиз „Източно Средиземноморие” – Дубровник (VI част)

14.04  – събота
Мдааа, рано сутринта корабът беше стигнал бреговете на Дубровник и бавно навлизаше в пристанището. Навън беше тъмно, мрачно и валеше като из ведро. С една дума, утрото беше ужасно 😣
Закусихме и се върнахме в кабината. Не бях сигурна дали искам да се разхождам в този дъжд и споделих с Вал, че ако дъждът не намалее (за спиране дори не можехме да мечтаем) няма смисъл да излизаме само да се мокрим.
Някъде след 9ч. дъждът видимо намаля. Без да чакаме се отправихме към изхода. Бях проучила предварително и знаех, че има спирка на градски транспорт точно до порта, а маршрутът му води до входа на стария град. За наш късмет кабината ни беше точно с изглед към порта и насреща си виждахме спирката и будката до нея. Буквално докато си купим билети от будката (срещу 10 куни, което правеше около 2.50лв.), автобусът дойде и се качихме. Още докато пътуваме обаче дъждът отново се усили и когато слязохме пред Pile Gate (портите на впечатляващата крепост) все едно, че отгоре ни се изсипваше кофа с вода. Повечето хора от кораба бяха облечени в еднотипни дъждобрани и на фона на крепостта приличаха на призраци.


Непосредствено след портите имаше направено едно голямо и красиво изписано великденско яйце, като това което бяхме видели преди година в Брюксел. Другите забележителности наоколо бяха църквата на св. Спас (в ляво от входа) и манастира на св. Клара (вляво). А почти насреща ни се намираше странния по форма, голям фонтан Onofrijeva.


Тръгнахме по главната пешеходна улица Stradun (Placa), която е малко по-къса от 300м., но играе роля на търговски, развлекателен и духовен център и където за наше огромно съжаление водата стигаше до глезените. Пресечките встрани от главната улица бяха не по-малко атрактивни.

църквата Sigurata
Отидохме до другия край където се намираха забележителности като, Bell Tower and Loggia, Palace Sponza, където в едно от крилата са се секли монетите на Дубровнишката република. Срещу красивата сграда на двореца се намираше малкият фонтан на Онуфри, а до него бароковата църква Sv. Vlaho посветена на светеца покровител на Дубровник.


Влязохме набързо в църквата, но усещането за студ и мокрота бяха толкова неприятни, че на мен ми се доплака 😭 Нямах желание да продължавам тази агония. А и самият факт, че вече бях мокра до кости и замръзнала беше достатъчно основание да се връщаме. Не исках този невероятен град да го запомня по този ужасен начин. До такава степен ми беше гадно, че малко преди да стигнем до спирката на автобуса почти през сълзи казах къде на себе си, къде на Вал, че „Аз ще се върна отново през лятото и ще обиколя всяка уличка!” 😕
Прибрахме се на кораба мокри до кости. Обувките ми бяха платнени и подгизнали. Чувствах се измръзнала и нямаше суха част по мен. Влязох в банята и там се разплаках. Дадох си сметка, че от седемдневния круиз имаше само два дни, които си струваха (Санторини, Миконос и Атина). То не бяха бури, заради които пропуснахме две пристанища, то не бяха дъждове...не бях си представяла, че ще го кажа, но когато си легнах и се завих за да се стопля, буквално през сълзи казах на Вал, че искам вече да съм си в къщи! 😢
Излязохме чак за вечеря и за шоуто в театъра, което беше на рицарска тематика със заглавие „Ескалибур”, а след това се прибрахме да си оправим багажа, но този път не го подреждах без желание, а дори напротив.
На другия ден, по традиция си направихме снимки минути преди да слезем във Венеция, но за разлика от първия път, когато не ми се щеше да свършва круиза, сега бях усмихната и щастлива, че всичко приключва 😐😉



                                                              *          *          *

С времето както се казва нещата се преосмислят и лошите спомени се притъпяват, а хубавите надделяват. Така стана и при мен. Опитах се да игнорирам неприятните спомени. Взех си поука, че пролетта не е подходящ сезон за круиз по Средиземноморието, защото морето е твърде студено след зимата и дори слънчевите дни не са топли. И ето че няколко седмици по-късно нещата вече не изглеждаха толкова черни както ми се струваха. Но изобщо не съжалявам за негативните оценки, които дадох в анкетата 😜
Равносметката в цифри показва, че сме изминали близо 2000 морски мили, направили сме 1000 снимки, доста видео клипове и сме се прибрали с ваучер за намаление от 25% за следващия круиз 😉



Туристическа карта на историческия център на  Дубровник може да намерите тук
Полезна туристическа информация може да разгледате тук




Няма коментари:

Публикуване на коментар