4 юни 2017 г.

México (Riviera Maya) – Най-хубавият ден на плажа (част VIII)

Само преди два дена морето беше бурно, а вятърът ни принуди да пропуснем плажа и да отидем на басейните. Преди ден нещата се нормализираха, а днес вече и морето и плажът бяха неузнаваеми 😎
Тази част от пътеписа няма да има много текст. Просто защото няма как да се опише тази идилия, която предложи този ден.
Не знам как е при другите хора, но при мен винаги става така, че когато съм на морска почивка, независимо дали за седмица или месец, винаги има един, максимум два дена, които остават най-запомнящи се, незабравими.
Без да се замислям бих казала, че на тази почивка този незабравим ден беше точно днес. Още със стъпването на плажа бяхме изумени от гладката като езеро вода 😲

А колко беше бистра просто не може да се опише.

Рибите плуваха сред нас както друг път, но този път се виждаха още по-ясно.

Намерих един скат и обиколих поне 50м. да го снимам. Той плува и аз вървя след него. Разбира се спазвах здравословна за мен дистанция 😉

На брега също беше много приятно. Нямаше никакъв вятър. Наслаждавахме се максимално на перфектния ден.

Но най-хубаво беше в морето. Толкова много се забавлявахме, толкова беше хубаво. Просто истинско щастие 😇😊

Както става с незабравимия ден, така става и с най-любимата снимка. Обикновено винаги някоя снимка се откроява от другите. Има някаква магия в нея. Когато я правиш не знаеш, че ще стане така, но после като я видиш сякаш си запленен от нея. И точно през този ден сме заснели тази най-пленяваща за ваканцията ни снимка. А още по-забавно беше, когато видяхме, че Анатоли е снимал момента, в който правя тази снимка.

До този момент не ми беше хрумнало, но след като видях, че Владо и Юлия са си взели няколко корала от брега реших да разгледам и аз. И наистина бурното море преди два дена изглежда беше извадило на брега много и красиви корали. За няма и 10 мин. събрах две шепи в различни форми и седнахме да ги разглеждаме с Вал.

Начинът с пренасянето извън граница не беше ясен, затова решихме вечерта да питаме на рецепцията как стои въпросът.
Колкото и да не ни се искаше най-накрая с нежелание почти към19ч. си тръгнахме от плажа. В стаята обаче си намерихме друго забавление. Макар и късно, установихме, че птиците в джунглата пред нас са много социални. В мини бара всеки ден ни зареждаха напитки, ядки и други неща. И ето, че ядките влязоха в употреба. Решихме да храним птиците. Беше си истинско шоу 😀

Тази вечер по предложение на Юлия отидохме да вечеряме в ресторанта до японския „Mare Nostrum”. Аз не обичах да ходим по ресторантите A la carte. Те не предлагаха нещо по-различно от бюфетите, но в бюфета влизахме хапвахме и не се застоявахме заради студа от климатиците. Плюс това с времето установихме къде те са по-слаби и понякога дори не усещахме студа. В тематичните ресторанти обаче нямаше спасение от студа. И докато ти сервират, отсервират и се мотаят можеш да замръзнеш 😏 Отгоре на всичко никога не знаеш какво точно си си поръчал и понякога става така, че мислиш за едно, а идва друго, което си го виждал всеки ден в бюфета, но никога не би помислил да си го вземеш 😜
Както и да е. Отидохме в този ресторант, но след като ми измръзнаха краката и останах гладна се прехвърлихме в бюфета и си хапнах добре.
Вечерта приключи на коктейл в лобито на Colonial, където направихме последни уточнения за следващия ден. След обсъждане на няколко варианта бяхме решили да отидем до сенотите в екопарка Kantun Chi. За целта отидохме при момчетата, които се занимаваха с осигуряването на транспорт и поръчахме такси за следващата сутрин.
На рецепцията попитахме как стои въпросът с коралите. Обясниха ни, че по принцип не е позволено да се изнасят, но ни дадоха съвет как става. Казаха ни да ги сложим в чекирания багаж сред козметика или други сувенири.
Щяхме да пробваме. В края на краищата ние ги бяхме намерили на брега. Не сме ги чупили. Имаше безброй разпилени навсякъде. Не виждахме да сме извършили някакво престъпление. Дори напротив, почистихме малко плажа, в рамките на шегата 😉
И така с приповдигнато настроение от прекрасния ден се отправихме към стаите си.