5 юни 2017 г.

México (Riviera Maya) – Xcaret (част VII)

Днес прекарахме по-малко време на плажа. В 15:30ч. бяхме на лобито, където се натоварихме на един микробус и се отправихме към забележителния парк Xcaret.
Според описанието природният парк включваше повече от 40 атракции за всички възрасти и желания. Там можеше да се плува в подземни реки, да се изследват пещерите, да се разхождаш по пътеки в средата на джунглата. Разполагаше с богата фауна, като елени, маймуни, ягуари, фламинго и други екзотични птици, Butterfly Pavilion и  Coral Reef Aquarium.
Имаше редица интересни места за посещение, като руините на маите, Музеят на изкуствата в мексиканския фолклор, традиционна Hacienda Henequenera, параклиса на Гуадалупе, традиционно селище на маите и още и още.
В допълнение всеки можеше да се наслади на мексиканската култура и да се забавлява с испански танци, конно шоу, древни танци и обичаи на маите и за финал беше вечерното шоу  "Xcaret Мексико Espectacular", музикално шоу-пътешествие през историята на Мексико с повече от 300 артисти на сцената.
За посетителите през деня имаше богат набор от водни атракции – дайвинг, шнорхелинг, плуване с делфини и още много други.
С две думи паркът изглеждаше доста интересно място. Предстоеше да видим дали отговаря на всичката тази реклама 😉

Нашата резервация беше за вечерния тур, който започваше в 16ч. и продължаваше до края на вечерното шоу в 21ч.
Микробусът ни стовари на паркинга пред парка. Момичето, което ни водеше даде последни разяснения и без повече да се бавим влязохме в този райски кът.

Отправихме се първо към Paradise river. Пътят до там минаваше през пътека в джунглата. Отбихме се набързо в павилиона на орхидеите и продължихме.

Скоро стигнахме до реката, съвсем навреме, за да се качим на лодката. Беше наистина приятна разходка сред високите скали, гъстата растителност и папагалите наоколо.

След като слязохме от лодката продължихме в посока морето. Минахме покрай високия стълб за ритуалния мексикански танц на летящите танцьори (Voladores de Papantla) и скоро стигнахме до аквариума. А след това покрай скатовете се озовахме до участъка с морските костенурки. На тях беше отредено специално място. От 7 вида морски костенурки в света 6 гнездят по бреговете на Мексико, а 4 в щата Кинтана Ро.
Тук имахме възможност да видим бебета костенурки, които се излюпваха, малки костенурки и огромни костенурки. Малко ни стана жал за големите. Някои от тях се бутаха в оградата, която им препречваше пътя към морето. Сетих се за филмчето Немо и рибките в аквариума 😔

Стигнахме до лагуната, където все още имаше много хора, които се гмуркаха с шнорхели.

От там следвайки зеления път (целият парк беше обозначен с различни цветове пътеки за по-добър ориентир) се отправихме към селището на маите.

Искаше ми се да успеем да хванем шоуто на древните маи, но се опасявах, че няма да успеем да стигнем навреме.
И изведнъж чухме някаква голяма глъчка. Хванахме началото на друго шоу в открития амфитеатър – парад в чест на Мексико.

Фолклорното шоу си струваше, а разположението на театъра беше много ефектно, защото половината от него беше вграден в скала, заобиколен от една от трите реки. Докато танцьорите изпълняваха танците си, зад гърба им по реката плуваха хора 😜

След шоуто продължихме към острова на ягуарът и пумата. Там имахме късмет първо да видим пумата, а след това докато обикаляме т.нар. остров, който представляваше земя оградена от дълбок ров, се появи един мъж и започна да вика...”негро-негро”. Скоро ни се изясни защо и на кого вика. Изглежда беше гледачът на животните, защото скоро след първите му повиквания, от храсталаците бавно и важно се появи един страхотен черен ягуар, който като куче следваше гласа му 😉

Съвсем наблизо до острова на ягуара стигнахме до селището на маите. Едно невероятно колоритно място. За съжаление бяхме пропуснали шоуто на индианците. Платформата беше пуста и тиха 😞 Разходихме се около странното мексиканско гробище, което беше разположено терасовидно и с много интересни пъстри „надгробни плочи” във всякакви форми.

За съжаление времето напредваше. Минаваше 18ч. и се оказа, че тази част на парка затваря. Всички бяха лека-полека насочвани към централната част. Останах много разочарована, че не успяхме да влезем в павилиона на пеперудите и новия участък с птиците, където сред тропическа зеленина имаше повече от 1500 екзотични птици 😞
Запътихме се към централната част. По пътя минахме покрай игрището за игра с топка, където имаше направени макети на най-известните археологически забележителности в Мексико от този период.

Стигнахме до Hacienda Henequenera, където беше разположен музеят на мексиканския фолклор.

Успяхме да видим финала на конното шоу, което изглежда също е било интересно.

И дойде време да се отправим към огромната зала за вечерното шоу 😊
По целия път с кафява маркировка, водещ към тази зала, сред буйна растителност и декори като за филм се бяха разположили в различни костюми индианци, воини и други интересни персонажи. Тази своеобразна жива изложба се наричаше „Pre-Hispanic welcome”. Хубаво посрещане наистина

И ето, че дойде черешката на тортата. Основната причина да сме тук. Рекламираният, като грандиозен спектакъл „Xcaret Mexico Espectacular” 😎😉
Спектакълът беше разделен на две части с малък антракт между тях. Проследяваше хронологично цялата история на Мексико. Първата част беше посветена на Предколониалния период до пристигането на испанците. Видяхме индианските племена, обичаите, битките между тях. Разигра се истинска игра на топка. И всичко това в съчетание с хубави декори и костюми.

Втората част проследяваше колониалната и съвременна история на Мексико. Като се започне със завладяването, покръстването, робството, революциите та до днес. Оригинална идея беше, когато излязоха много артисти с някакви килимчета. Създаде се голям хаос. Всички по сцената имитираха обичайни ежедневни дейности и постепенно обръщаха килимчетата по земята. И в един момент, този на пръв поглед хаос придоби завършен вид и цялата сцена представляваше една огромна икона. Това показваше новото начало. На бял екран високо над сцената, където прожектираха различни кадри от време на време сега съвсем политкоректно беше написано, че „това не е било нито победа за едните, нито загуба за другите, а едно трудно общо начало”....или нещо от този род 😉
В тази част от спектакъла имаше повече песни и танци. Имаше дори ритуален танц на "летящите танцьори". И разбира се имаше мариачи...най-накрая истински мариачи 😊
Няма да е преувеличено ако кажа, че бях запленена от този двучасов грандиозен спектакъл. Заслужаваше си всяка минута от него. Беше наистина невероятно 👏👌👍

Хаосът преди да обърнат килимчетата и да се получи икона

След шоуто имахме 30 мин. да стигнем до автобуса на паркинга. На път за изхода влязохме да видим “Chapel of Guadalupe

Точно преди да тръгне автобусът заваля слаб дъжд. Първият дъжд откакто сме дошли. По пътя продължаваше да вали и дори се усили. От парка до хотела бяха 20-тина километра. Изумително беше, че когато стигнахме в комплекса нямаше следа от дъжд. Сякаш облакът е минал само над магистралата 😜
Побързахме да отидем в бюфета, защото всеки момент щеше да затвори. А след това се разпръснахме по стаите.
Посещението в Xcaret беше наистина невероятно, но за съжаление не успяхме да видим много неща. Това се оказа едно място с толкова много и различни атракции, че сигурно са нужни поне два дена, ако искаш да видиш всичко. Бях много впечатлена и една от причините да мечтая да се върна в Мексико е да отида отново в Xcaret 😉